سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تماس تلفنی عبدالله گل با حسن روحانی

رییس جمهوری ترکیه عصر دوشنبه در گفت وگوی تلفنی با رییس جمهوری منتخب ملت ایرانْ خواستار توسعه هرچه بیشتر روابط و همکاری های دو کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهور منتخب،‌ عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه با ابراز خرسندی از مواضع و دیدگاه های دکتر حسن روحانی، از جانب خود و ملت ترکیه انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری منتخب ملت ایران را تبریک گفت و برای دولت آینده ایران آرزوی موفقیت کرد.
 
بر پایه این گزارش،‌ عبدالله گل با بیان اینکه " برنامه های تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ایران را با دقت پیگیری می کرده است"ْ ، گفت که جذب همه قشرهای ملت ایران ازجمله جوانان ، روشنفکران و زنان به برنامه ها و دیدگاه های جنابعالی تصویری بسیار خوب از شخصیت شما ترسیم کرده و برای ما بسیار حائز اهمیت است.
 
وی ابراز امیدواری کرد که بتواند با رییس جمهوری منتخب ملت ایران در زمان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کند.
 
دکتر روحانی نیز با تشکر از تماس تلفنی عبدالله گل و پیام تبریک وی ابراز اطمینان کرد که با تدبیر دولت ترکیه مسائل جاری این کشوربه سامان برسد و افزود: تحریکات خارجی در مسائل داخلی ترکیه قابل قبول نیست.
 
رییس جمهوری منتخب ملت ایران گفت: بی تردید تعمیق روابط و همکارهای دو کشور در حل و فصل مسایل منطقه و بازگرداندن آرامش و ثبات به منطقه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.



کلمات کلیدی :